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Flama – E-Commerce Manager

Funções:

  • Promover o desenvolvimento da componente online e realizar as análises necessárias para a melhoria contínua da mesma;
  • Desenvolver métricas e relatórios;
  • Apoiar o planeamento/programação e executar campanhas promocionais;
  • Gerir parcerias;
  • Ajudar a impulsionar as vendas em várias plataformas;
  • Análise/reporting de resultados obtidos;
  • Desenvolvimento de SEO para otimização dos websites;
  • Desenvolver e Implementar a estratégia global de e-commerce;
  • Gerir operações diárias – marketing, comercial, logística e pós-venda;
  • Criação e gestão de presença da marca em marketplaces.

Perfil:

  • Formação superior na área de Marketing, Comunicação, Publicidade, Ciências Sociais, Economia, Gestão ou Marketing digital;
  • Conhecimentos de Marketing Digital;
  • Experiência profissional em gestão de projetos de e-commerce ou plataformas de venda online, tais como: Shopify, Amazon, Prestashop, entre outras;
  • Competências na manutenção e desenvolvimento de sites de e-commerce;
  • Competências na gestão de bases de dados:
  • Lançamento de produtos em contexto de e-commerce;
  • Soft Skills: Sentido Comercial, Cultura Visual, Gestão de Tempo, Organização, Responsabilidade, Trabalho em Equipa e Versatilidade;
  • Experiência mínima em funções similares;
  • Bons conhecimentos de Inglês e Espanhol.

Condições:

  • Cultura de trabalho colaborativa, ambiente dinâmico e desafiante e benefícios competitivos.

Local de trabalho: 

  • Oliveira de Azeméis.

Candidatura:

  • Envia o teu CV para recrutamento@flama.pt e indica por que razão serias uma excelente adição à equipa!


MKTalent – CRO Specialist

Funções:

  • Planeamento e execução de testes A/B e multivariados em várias páginas do site (homepage, landing pages, páginas de categoria de produto, fichas de artigo, páginas de checkout);
  • Realização de auditorias de conversão para a identificação de pontos de melhoria no funil de conversão do site;
  • Desenvolvimento de hipóteses de teste para melhorar a conversão em cada etapa do funil;
  • Trabalho em colaboração com equipas de Tráfego, UX e Dinamização Comercial na identificação de problemas na conversão e no desenvolvimento e implementação de planos de testes (A/B e multivariados);
  • Análise de dados de testes e relatórios de análise para identificar tendências e insights para a estratégia de otimização;
  • Análise constante da concorrência.

Perfil:

  • Formação académica nas áreas de Gestão, Gestão de Marketing, Marketing ou similares;
  • 1-2 anos de experiência na área;
  • Experiência em otimização de conversão e testes A/B;
  • Conhecimentos na área de UX/UI;
  • Experiência com ferramentas como Google Analytics, Adobe Analytics, Google Optimize ou outras similares;
  • Domínio de Inglês;
  • Conhecimentos em E-Commerce serão valorizados;
  • Espírito de equipa, boa comunicação e orientação para resultados;
  • Perfil resiliente, motivado e competente.

Condições:

  • Regime de trabalho híbrido;
  • Remuneração compatível com a experiência demonstrada;
  • Subsidio de alimentação;
  • Benefícios e compensações;
  • Integração numa empresa notória no mercado.

Local de trabalho: 

  • Lisboa / Híbrido.

Candidatura:


MKTalent – SEO & Content Specialist

Funções:

  • Conceção e planeamento da estratégia de SEO;
  • Definição da direção do projeto de SEO a curto, médio e longo prazo;
  • Desenvolvimento da estratégia de conteúdo;
  • Definição e monitorização dos OKR do departamento;
  • Acompanhamento das conversões e vendas com a equipa de vendas;
  • Definição das diretrizes de qualidade e boas práticas SEO;
  • Seguimento e análise de tráfego, posicionamento e conversão CRO e diversificação das fontes de captação;
  • Realização da gestão de 1:1s, períodos de prova, formações e avaliações anuais da equipa de SEO;
  • Participação nos processos de seleção e dimensionamento da equipa e no desenvolvimento do
    plano de carreira do departamento;
  • Realização das estratégias de ligação com a equipa de SEO off-page e SEO manager.

Perfil:

  • Mínimo de 2 anos de experiência como Especialista em SEO;
  • Conhecimentos avançados de SEO;
  • Conhecimentos avançados de ferramentas de análise (Google Analytics, Google Search Console, Screaming Frog) e plataformas de SEO (Ahrefs, SEMrush);
  • Experiência em auditorias de SEO e Conteúdo;
  • Experiência em SEO Técnico – Sitemaps, Indexação, Códigos de Resposta, robots.txt, arquitectura web, canonicals, Core Web Vitals, entre outras;
  • Conhecimento em dados Estruturados (microdados e JSON), Internal Linking e Links Externos (linkbuilding);
  • Fluente em inglês e espanhol – escrito e oral;
  • Perfil com carisma e experiência de liderança.

Condições:

  • Remuneração compatível com a experiência demonstrada;
  • Regime de trabalho 100% presencial em Lisboa;
  • Benefícios e vantagens exclusivas para os colaboradores;
  • Integração num ambiente profissional internacional;
  • Formação contínua.

Local de trabalho: 

  • Lisboa

Candidatura:


MKTalent – SEO Manager

Funções:

  • Define the company’s SEO strategies;
  • +3 years of working experience ideally in product management, consulting, or SEO (prior experience with SEO automation is a plus);
  • Confident working closely with technical (Engineering / BI / Data Science) and non-technical teams;
  • Excellent English communication skills – mandatory (French, German or Italian are a plus);
  • Experience with SEO industry programs, such as AHREFs, SEMRush, Botify, Google Data Studio;
  • Knowledge of SQL, python, Machine Learning and Statistics, are a plus.

Perfil:

  • +3 years of working experience ideally in product management, consulting, or SEO (prior experience with SEO automation is a plus);
  • Confident working closely with technical (Engineering / BI / Data Science) and non-technical teams;
  • Excellent English communication skills – mandatory (French, German or Italian are a plus);
  • Experience with SEO industry programs, such as AHREFs, SEMRush, Botify, Google Data Studio;
  • Knowledge of SQL, python, Machine Learning and Statistics, are a plus.

Condições:

  • 100% remote work regime;
  • Integration into a large company in an international setting.

Local de trabalho: 

  • Remote

Candidatura:


MKTalent – SEA Manager

Funções:

  • Manage campaigns across paid search channels from forecasting, strategy and campaign development to execution, optimization and measurement:
  • Understands the right KPIs based on business and campaign goals, able to adjust and maximize performance across both efficiency and effectiveness metrics;
  • Supervises / implements in-flight optimization on search campaigns taking responsibility for implementation of changes;
  • Actively seeks new optimization approaches using the use of data, automation, AI, ad-tech and other innovations to drive continuous growth through test and learn;
  • Develops POVs and recommendations on emerging digital marketing trends and topics.

Perfil:

  • Academic background with a bachelor or maters’ degree in Marketing or similar areas;
  • Previous experience as a paid media manager or SEA/SEM manager;
  • Technical understanding of Google Marketing Platform, specifically SA360;
  • Hands on implementation of paid search campaigns within platforms (e.g., Google Ads, Bing Ads) and bid management tools;
  • Technical understanding of other digital marketing channels (e.g., Paid Social ad platforms, retail media marketplaces/aggregators, programmatic display);
  • Fluent in English – mandatory.

Condições:

  • 100% remote work;
  • Integration in an international and digital work environment.

Local de trabalho: 

  • Remote

Candidatura:


MKTalent – Content Manager

Funções:

  • Optimize existing pages to improve SEO and drive more organic traffic to the website;
  • Create new digital advertising messages and scale existing content to broader audience;
  • Manage the website’s content calendar and ensure that all web content is published on time and meets our quality standards;
  • Collaborate with other teams to ensure that all web content is consistent with the brand messaging and marketing objectives;
  • Utilize Storyblocks CMS to create new landing pages and update existing pages with engaging content.

Perfil:

  • Bachelor’s degree or professional apprenticeship in digital marketing, communications, or other;
  • 1-2 years of experience in web content management, SEO, and digital marketing;
  • Expertise in web content management systems, including Storyblocks CMS (mandatory);
  • Excellent writing and editing skills with an emphasis on creating content that is SEO-friendly and engaging;
  • Native German and good English level (french and/or Italian are a plus).

Condições:

  • 100% remote work;
  • Integration in an international work environment.

Local de trabalho: 

  • Remote

Candidatura:


MKTalent – Marketing Automation Specialist

Funções:

  • Operate at both the strategic and tactical level to promote innovative mechanization and reporting;
  • Utilize automation to upgrade existing marketing practices and support quick scaling;
  • Create and execute the marketing automation plan to experiment with new features, expand successful practices, and propose new investments;
  • Be accountable for the maintenance of our Marketing Automation platform’s system/data integrity;
  • Develop automated reporting mechanisms and suggest appropriate KPIs;
  • Devise standardized processes and programs that enable the marketing team members to create complicated, multi-stage automated marketing programs independently;
  • Cooperate with omnichannel sales to improve the current lead management process and link with marketing automation platforms;

Perfil:

  • Bachelor’s degree in Marketing or a related field;
  • +2 years of experience in campaign data analysis (Google Analytics) and optimize campaign performance. Experience with CRM management;
  • Familiarity with key sales tools (Salesforce) and marketing automation systems (Pardot, Marketo, etc.), including the establishment of end-to-end Marketing Automation data flows;
  • Robust experience in delivering projects involving MarTech, lead management, or demand generation operations (Integrating new 3rd party tools, migrating CRM or marketing automation platforms);
  • Proficient analytical skills and experience with analytical tools like Excel, Tableau, etc.;
  • Capacity to define the appropriate KPIs and report performance;
  • Excellent storytelling skills in English.

Condições:

  • 100% remote work;
  • Integration in an international work environment.

Local de trabalho: 

  • Remote

Candidatura: